Friday, February 11, 2011

suka hati no 10 - Musim Exam Mode MERENG

fuuuuuhhh!!!
lama gila aku x meng 'update' blog aku
sampai ade lak memembar dari msia yang komen ko nye blog ni dah mati ke
or ko yang dah mati ( kuang ajo betol sapa yang berkata begitu. kepanda anda aku da maapkan kegampangan mulut anda sebb aku still sayang kat ko:P)
hahahhahha

so sebagai xnk menghampakan permintaan memebr2 aku post la new post ari ni
aku sebenarnye xde idea sangat nak tulis ape
ade yang mintak aku tulis pasal health care la, pasal politik kat mesir la ape la
but aku xde idea nk elaborate benda2 2
AKU BUKAN SEORANG YANG PAKAR BAB HAL EHWAL SEMASA DUNIA


aku x kesah apa yang berlaku sekeliling aku dah
segala2nya disebab kan EXAM  3rd IA n Professional yang MAHA susaha n lama gila nak abes
biase la musim exam yang mcm mengambil separh jiwa aku pergi hilang entah kemana.. cewahhh
bukan aku g stadi sangt pon but xde mood nak buat ape2
kehidupan yang sangat bosan macam hidup dalam limbo ala2 cerita 'Deception'

ari ni terbukak pintu hati aku bukan utk bukan utk study ye tuan2
tp untuk update blog sebb x nak menghampakan permintaan seorang awek dari Pengerang
(macam la content blog aku masuk exam minggu depan ye dok, hahahha)
die mintak aku tulis pasal exam n ape yang aku rase
macam mana kehidupan seorang medical student n ape perasaan aku bila jumpe patient yang macam2 perangai N PERASAAN BILA BERADA DI BUMI INDIA yang indah permai mengalahkan New Zealand ini (sila baca dengan nada sarkastik ye!)

UTK JAWAPAN SOLALAN YANG BERWARNA KUNING
aku xnk tulis benda2 2 sebb aku mahu lari dari masalah exam ni sejauh boleh dari stress exam
aku x mampu nak cope dengan masalah duniawai ini
apatah lagi masalah ukhrawi yang lagi maha berat
aku rase seperti seorang loser dikala musim exam ini
akau nak tinggalkan semua masalah2 pembelajaran n aku nk lari ke sebuah pulau yang aku nk duduk seorang je kat sana
aku nk jadi macam Robinson Crusoe ataupon macam cerita Cast Away
berkawan hanya dengan WILSON waima WILSON sebijik bola sahaja
AKU NK LARI DARI MENGAMBIL EXAM NI
AKU STRESSSS SANGAT2 ye kawan2
aku nk lari dari masalah yang bernama EXAM ini
exam kenaapa engkau sangat menggangu emosi aku hi
kenapa tarikh keramat 18 Mac sangat lama utk kunjung tiba
AKU NK LARI BALIK KE NEGERI HUJAN BATU WALAUPON SEKARANG AKU BERADA DI NEGERI HUJAN EMAS

disini aku nak buat satu pengumuman buat kawan2 yang betanya
" Farid, best sangat ke dok kat India?"
buat kawan2 ni lah jawapan aku utk korang:

I LOVE THE MEGNIFICIENT INDIA!!! PERIOD!!

korang mesti tertanya2 kenapa aku buat statement mcm 2 kan??
ini jawapan aku ye kengkaawan sekalian
dibumi  India yang sangat makmur, aman damai dan udara yang sangat segar
lebih segar dari udara di hutan hujan tropika di Borneo Utara
bersama rakyat2 marhean dan juga burjois yang sama2 berganding bahu
jujur semuanya mereka2 disini
xde rakyat yang miskin
semuanya kaya raya sebb siste permerintahan yang efficient tanpa korupsi seperti di negara aku sendiri
rakyat India semuanya balik2 belaka
tidak pernah menipu sesama manusia n sangat jujur bila menuturkan kata2
sopan santun ramah tamah dan juga sangat22 mementingkan kebersihan
mempunyai perkerti yang baik serta adap dijalan raya yang sangat bersopan santun
pernah sekali moto aku jatuh sampai patah side mirror dan bercalar ekzos
orang yang membuat benda 2 sanggup tunggu dan meminta maaf sambil bersedia memabayar ganti rugi kat aku atas kesalahan sekecil 2
memang pekerti mereka sangat mulia ye rakan2
aaku malu sebb aku xde perkerti semulia mereka

lepas2 adap mereka ketika memandu kenderaan dan menggunakan jalan raya sangat mulia
sangat bersopan santun dan x pernah wujud rase marah waktu aku membawak motor kat India ni
bukan macam dekat negara aku setiap kali aku bawak motor rase sangat x selamat sebb rakyat negara aku sangat2 la kurang ajar mcmam aku berbanding dengan rakyat Magnificent India
sehinggakan aku rase aneh sebb aku merasakan aku sangat kurang hajar dijalan raya
menghorn mereka2 yang sangat bertimbang rasa di jalan raya
pernah kelamarin aku bersama Barbudin nyarai2 melanggar seorang marhean India kerana kami sangat kurang hajar menunggungang motosikal tanpa memperdulikan keselamatan orang laen
selepas pelanggaran mamat India yang sangat baik hati
mujurlah rakyat marhean tu x cedera cuma lutut Barbuddin yang sangat sakit terlanggar tayar motor dia
dia meminta maap dengan sepenuh hati sambil sanggup hendak mambayar medical cost dekat lutut Barbuddin
sebb pekerti mereka sangat tinggi berbanding kami
kali rase sangat segan atas kebaikkan hati seorang rakyat India budiman tersebut

ahhhh!!!
apa peduli kalau lutut kami cedera sebb yang penting rakyat India tercinta selamat dan moga dia panjang umur
sampaaikan Barbuddin rase bersalah sebb tutut dia berlaga dengan tayar motor rakyat marhean India
kami taakot jika pelanggaran lutut membuatkan motor dia rosak
kami sangat rase bersalah dekat dia
kepada mamat budiman tersebut sekali lagi kami berdua ingin MEMOHON MAAP ATAS KEKURANG AJARAN KAMI KETIKA MENUNGGANG MOTOR DI JALAN RAYA INDIA YANG BERSOPAN SANTUN INI
kalau diberi pilihan aaku akan cakap yang INDIA ialah negara yang paling bagus di dunia
segala2nnya PERFECT disini n hampir menjadi UTOPIA bagi diri aku
I LOVE INDIA!!!
JAI HIND!!

p/s: aku harap Barbuddin nye kaki dah elok la
aku rase bersalah kat Barbuddin (SORRY SANGAT2 YE BRO!)
kesian die dapat malang dikala musim exam ni


2 comments:

  1. :|

    kalau aku kat sane aku shoot sedas tranquilizer gajah kat ko.

    tenang2 jangan stress lebih2

    :)

    ReplyDelete
  2. HAHA. along gler. gelak guling-guling kowt.

    ReplyDelete