Thursday, January 27, 2011

suka hati no 9- POST DARI HATI KE HATI

mlm ni terase agak jiwang sikit
dah lama rasenye aku x post something yang datang dari hati
busy sokmo sebb exam yang terlalu gawat n ketat 
hahhahahha

mlm ni agak special sebb aku ade terbaca blog seorang memeber aku la
die post somethg yang agak sweet kepada pakwe die
aku x pernah alami lagi ade orang post pasal diri aku kat blog die. hahhahaha
maklum la lama dah xde org nk care pasal aku kan :P
hahahhaha
( mintak maap kepada sesiape yang terase ye:P)

AKU HARAP MEMBER2 AKU YANG SEDANG BAHAGIA KAN TERUS BAHAGIA BERSAMA PASANGAN MASING2
N MEMBER YANG LONELY SOLDIER BOY PON HEPI BERSAMA MEMBER N HIDUP MASING2 K
X LAMA LAGI KORANG JUMPE JUGAK PASANGAN YANG UNDERSTANDING KAT DIRI KORANG 2 INSYAALLAH

kepada si 'dia'
aku paham yang masa aku nk caring somebody x banyak
denagan exam la, ape la
juga komitmen si 'dia' yang terlalu asyk dengan kerja dia
sampai kadang2 agak terasa jauh antara aku dengan dia
nak contact 2-3 hari pon x sempat rasenye utk spend quality time chatting or calling
walaupon aku sibuk tp aku tetap ingatkan dia sentiasa
hahhahahha
(dah2 hentikan ayat2 jiwang yang sungguh vomit inducing ni)

mlm ni aku bukan nk tulis pasal diri aku sangat
just rase happy dengan perkembangan kawan2 aku yang rapat
diorang semua skang ni majority dah bahagia
dulu single skang dah berpunya ye dok??
sapa sangka jodoh pertemuan 2 sebenrnye x disangka
dari member bertukar kekasih
jodoh 2 kadang2 dekat sangat dengan kita just x jumpe mase awal2 dulu
tp at least jumpe jugak walaupon lewat sikit
dari kekasih menjadi isteri pulak harapnye la

aku teringat perbincangan mase BBQ ari 2
apekah definisi SAYANG, KASIH N CINTA??
aku sampai skang x tau nk bagi definisi 2 secara tepat n padat
susah betol soklan ni
sapa2 leh bagi pendapat n jawapan sila jawab la eh
tp ni bukan ape yang aku nk tulis mlm ni

ok dah abes mukaddimah so aku nk stright to da point la eh
ade orang cakap KAWAN lagi berharga dari KEKASIH
tp ade jugak orang yang sayang kekasih 2 lebih dari segala2nya sampai tolak abes benda2 laen
sampi dosa pahala pon dah x kenal
aku pernah ade somebody yang aku knal
yang membunuh diri sebb ditinggalkan kekasih
sunnguh sedih aku sebb bagi aku die seorang yang baik walaupon kadang kala die 2 clumsy sikit n slalu datang klas lambat
sedih sebb die tinggalkan keluarga die, kawan2 die, orang2 laen yang die sayang semata2 sebb seorang yang die CINTA sedangkan orang 2 dah x sayangkan die dah
sangat x berbaloi kan??

kat sini aku nmpak kadang2 kekasih 2 sendiri menjadi racun dalam hati kita
kita sayangkan seseorang tp pada masa yang sama kita makan hati dengan die
kan paradoks benda2 sebb ape yang kita sayang 2 la yang menjahanmkan diri kita
tp benda2 ni jarang berlaku kepada KAWAN YANG BAIK


bagi aku seorang KAWAN yang BAIK akan sentase bersama kita susah atau senang
walaupon mase yang kita paling down n masa kita paling susah
kawan yang baik tetap ade bersama dengan kita
kawan yang baik ni umpama nasik bagi aku
masa die ade dengan bayaknye contohnye mcm kat msia, kkita x hargai sangat
tp bila kita da ade kat FRANCE yang terkenal dengan gourmet cuisine, kita tetap teringatkan nasik jugak
sebb benda 2 dah jadi sebahagian dari darah daging n diri kita sendiri
walaupon kwan2 kita ni nmpak je mcm haprak, slalu usik2 kan kita
tp masa kita susah diorang tetap ade utk diri kita n support kita sepenuh ati 
masa yang kita paling susah baru kita tau sape sahabat sejati kita ni

disini aku cuba sampaikan kat korang2 yang membaca post ni
termasuk jugak kat diri aku ialah supaya SAYANG la kawan korang
n juga try to HORMATI kawan korang
sayang die dengan cara korang hormati permintaan dan juga benda yang die x suka
kalau die betol2 baik die jugak akan hormati benda2 korang x suka n die x buat

walaupon anda2 sume dah berpunya
aku secara jujur dan ikhlasnye menasihati diri aku sendiri n korang sume
try jgn buang kawan2 korang 2 jauh2 dari idop korang
percayalah kata2 aku yang kekasih ni maybe datang dan pergi mcm air bah kat Klate (jgn marah eh org klate. hehhehe)
tp sahabat baik tetap saje bersama kita walaupon ape yang terjadi kat diri kita
die la yang akan support segala yang kurang dalam idop korang
maybe mase korang ngah bahagia n hepi2 dengan awek or pakwe korang
korang x nampak benda ni sebb mata hati korang dah ditutup dengan si dia
tp percaya la mase korang ngah down or kne rijek kat kawan la tempat korang nk mengadu n mengharapkan support 
jangan sampai mase berkapel korang buang member mcm anjing tp kalu ade pape terjadi korang terhegeh2 nk kawan balik ngan member 2
malu doii buat mcm 2 sebb korang dah ludah jilat balik perbuatan 2
jatuh abes waterface nnt
hahhahaha

kat sini aku nk ckp kat semua member2 aku
aku sangat SAYANG korang semua n harap aku xde la buat ape2 yang menyakitkan hati korang
aku HORMATI korang mcm korang HORMATI  diri aku
pape yang terjadi pon aku sangat2 hargai pengorbanan korang yang orang buat mase aku ngah hepi
n mase aku tengah sangat down korang sangat supportive utk hilangkan sedih aku

n kepada si 'dia'
jgn marah kalau aku sayang member mcm ni
jgn anggap yang sayang member lebih dari si 'dia'
aku tetap sayang si 'dia' jugak
tp cara sayang yang lain la:P

p/s: congrats kat member2 yang agak baik dengan aku yang sudah berumah tangga (adan, yusman, samba)
dan yang akan berumah tangga x lama lagi especially KHALIS (Pak Tam).
moga bila dah kawen nnt x lupa kat member2 k korang sume
hahhahaa




4 comments:

  1. wei, ko kawan dgn pak tam ke?perghhh!! hahahaha

    ReplyDelete
  2. payeedd aku rase sgt trharu ngan post ni..
    the point is berkawan smpai mampos bak kate uze..haha

    ReplyDelete
  3. bongek: pak tam laen la doi
    bukan paktam ko la
    ni pak tam aku
    hahahhaa

    arabelle: 2 la pasal
    biar mampos berkawan jagn mampos sebb betray kawan

    tqh: terasaa ke?
    post ni utk aku kot xde nk tuju kat sapa2
    hahahaa

    ReplyDelete