Thursday, January 20, 2011

suka hati no 8 - NOTA UTK HAFIZ HASIM

Lepaskan saya - Hafiz

Muhammad Hafiz Hashim membalas pukulan pemain China, Chen Long pada pusingan pertama kejohanan badminton Terbuka Malaysia di Stadium Putra Bukit Jalil semalam. Hafiz kalah 14-21, 16-21.


KUALA LUMPUR - Ketika isu peletakan jawatan Datuk Misbun Sidek belum berkesudahan, Persatuan Badminton Malaysia (BAM) menerima satu lagi tamparan, apabila Muhammad Hafiz Hashim mengumumkan hasrat untuk meninggalkan skuad kebangsaan dan memohon dia dilepaskan.
Kenyataan tersebut hadir selepas kekalahannya kepada pemain China, Chen Long pada pusingan pertama Terbuka Malaysia semalam. Hafiz menegaskan, tindakan untuk keluar BAM tiada kena mengena dengan isu Misbun, mahupun Datuk Lee Chong Wei, yang turut menyuarakan hasrat untuk meninggalkan skuad kebangsaan.
Katanya, hasratnya itu sudah disuarakan kepada Setiausaha BAM, Ng Chin Chai hujung bulan lalu, namun sehingga hari ini BAM tidak memberi sebarang kata putus.
Ditanya punca dia mahu keluar dari BAM, Hafiz menjelaskan: "Saya perlu melakukan sesuatu untuk menyelesaikan masalah prestasi saya yang semakin teruk, saya tidak boleh meningkat lagi di BAM walaupun sudah lama di sana.
"Keluar dari BAM antara usaha untuk menyelamatkan karier. Sampai bila saya hanya boleh melihat permainan saya statik? Saya kena melakukan sesuatu, saya kena cuba perkara baru.
"Sama ada saya akan berjaya atau tidak di luar sana, ia bergantung kepada diri saya sendiri. Selagi saya berada dalam skuad kebangsaan dan tidak menunjukkan prestasi baik, orang akan mencemuh saya dan berkata, 'mengapa masih hendak kekalkan dia sedangkan dia tidak bagus."
Menurutnya, memandangkan dia masih mempunyai kontrak dengan BAM sehingga Sukan Olimpik 2012, dia tidak boleh meninggalkan BAM tanpa keizinan, kerana ia mengundang risiko kepada kariernya.
Dia mengakui, antara padah yang mungkin menanti adalah digantung daripada bertanding antarabangsa dan pada usia 29 tahun jika itu berlaku, ia sama seperti 'membunuh' kariernya.
Justeru, Hafiz merayu kepada BAM agar melepaskannya untuk bergerak bebas.
"Saya rasa tiada guna BAM mengekalkan saya kerana permainan saya bukan semakin bagus, saya bukan pemain muda yang berusia 21 tahun. Kalau saya pergi, pemain pelapis juga ada peluang yang lebih bagus untuk mendapat banyak kepercayaan,'' katanya.

aku rase rage +  nak tergelak dengan statement ni
nak menyelamatkan karier konon, permainan x berkembang kalo kat BAM la, ape la
pooooraaaahhhhh!!!
kamon la bro, jagan lu nk temberang 1malaysia la
lu tau x ape masalah lu lepas menang all england '06 dl bro??
lu jadi COCKY N LAZY ASSSS!!!!!
LU JUGAK STILL DELUSIONAL YANG LU NI STILL CHAMP

satu malaysia tgl lu main mcm mana der..
beza gila masa pra champ all england n pasca champ all england
aku bukan la nak megutok sesedap rasa n seseuka hati walaupon blog ni nama die suka hati aku nk tulis apa
sebagai seorang peminant gua rae gua ade nak nk mengkritik kn
kalau lu x nak dengr kritikan mmg lu tahap BEBAL N BODO SOMBONG LA ye dok??
just gua rase bengang dengan taham permainan lu
lu ade pakej lengkap bro
lu tinggi, kurus, badan sedap, muka jambu.. tp sayangnye lu main2 mase kat atas corut bro
lu xde soul mase main badminton, lu macam robot xde jiwa amse main badminton
apa masalah lu main mcm robot??
lu terpaksa sangat ke nak main benda ni??
kalau lu x suka buat ape lu masuk team MALAYSIA??
baik lu lepas kat orang2 yang semngt even die x power
sebb skill boleh developed but soul cannot being created
lu dah menghancurkan hati gua la der.......
sob3
 
lu tau x badminton ni sukan fevret gua utk mennton kat tv
walaupon die x glemer n ramai orang rase die sux ass tp gua minat
lagi fevret badminton dari bola sepak
tapi cara lu main membuatkan gua rase menyampah bila tgk lu wakil MALAYSIA kat mana2 open matches or big game
bila gua tgk lu sebagai perseorangan ke 2 gua dah tau msia mst kalah sebb lu main macam haram
sanggup lagi gua tengaok wakil NIGERIA lawan chong wei dari lu
at least walaupon die tau die xde harapan nk menang tp die main semngat
ni lu lawan single tah mana2 kepala bana punya negara pon lu kne titik
sedih gua tgk keadaan mcm ni

bro...
gua nk mintak kat lu sebagai peminat badminton malaysia
sila la lu bersara dari arena badminton ni kalau lu teruskan dengan attitude main2 atas court ni
gua dah muak dengan orang x semangat nak main
why should gua semangat nak sokong lu main ye dak??
langkah lu utk kluar dari BAM adalah sangat bangus bro
at least xde la membazirkan diut persatuan membela lu yang pemalas ni
mengabehkan boreh jo 
nn jugak bagi peluang budak2 pelapis yang baru naik nak tunjik bakat
ni aleh lu, chong wei je masuk open
bila budak2 ni nak dapat experiance ye dok??
hhahahhaa

bro gua sebenrnye frust kat ko
gua la mamat baling hepi bila lu menang all england '06
da la lu orang melayu satu2 nye yang wakil malaysia dapat masuk semifinal
mase 2 gua rase badminton malaysia dah berkembang pesat
mantap dah gandingan 3 perseorangan, lu , chong wei n choong hann
tapi apakan daya gua nye impian x tercapai
lu dah mula bersikap diva atas court n perasan bagus
mental lu x kuat la bro 2 yang gua kesal

mcm ni la brogua bagi suggestion utk lu
kalau lu nka being pro n jadikan badminton periuk nasik lu
lu kne ubah sikap diva lu ats court
stop beng lazy ass der, please k
rajin sikit kejar shuttle n jugak semngat sikit bila main
if lu ubah this kriptinytte from ur self gua rase lu leh beat mana2 player
even chong wei or lin dan

ok 2 je la ape gua nk story kat lu der
hope lu berubah n jugak lu da x lagi dibuat delusion yang u ni still champ all england
hope the best from u mr hafiz
harap nnt bila lu dah jadi pro n x terikat ngan BAM lu bertambah power k
slamat maju jaya

3 comments:

  1. pergh.lu pon ade pakej lengkap der..
    lu tinggi, badan sedap, muka jambu.
    ade soul kt masa kat ats court.
    lu la ganti dia der.
    umo pun br nak msok 24 kn der.
    sempat lg develop skill.
    terbaek der...
    :)
    hehehehe

    ReplyDelete
  2. gua mmg nak masuk
    tp gua ade satu kekurangan besar der
    gua x de stamina mcm lu
    lu kardi mantap
    gua pancit je manjang
    kecomelan lu gua kalah der
    sejambu2 gua tetap kalah dengan kecomelan lu
    wakkakak

    ReplyDelete
  3. barb sial do farid,,,
    kutuk kaw2 punye...
    hakhak...
    minton jom??

    ReplyDelete