Tuesday, January 18, 2011

suka NOS no 3- Digimon


antara watak anime digimon yang sux ass

ari ni terase nk Nos pasal digimon pulak
kepada kawan2 aku yang sebaya ngan aku korang mesti tau ape 2 digimon
ni digimon bukan yang kartun 2 but digimon yang macam cyberpet@ tomogochi

zaman digimon ni sama lama ngan zaman dash yonkuro mcm post aku yang lepas
kalau x silap aku benda ni mmg hot sekitar taun 1998-2000
pada mase 2 kiranye x ramai bebudak yang ada menatang ni
benda ni sangat mahal ok
dalam 60 rgt kalo x silap
hanye anak orang kaya ngan anak manja je leh dapat benda2 ni
aku adalah dikalangan mereka yang x bernasib baik sebb x mampu
ye la belanja skolah pon 8 kupang
mana mampu nk beli barang 60 ringgit ye tak
hahhahahaa

kepada korang2 yang x tau ape 2 digimon korang boleh tgk kat cik wiki ape 2 digimon
hahahhaha
malas aku nk explain banyak2....

ok la2 aku bagi overview ape 2 digimon
die lebih kurang bentuk die macam kotak mancis
pas2 ade 3 punat kat belah kanan
korang kne bela menatang ni dari telur sampai ke dewasa
lepas dewasa korang leh lawan ngan orang laen
cara nk lawan korang kne cari seseorang yang ade digimon jugak
pas2 lekatkan digimon2 dekat ade bahagian mcm metal plate kat bahagian atas
pas2 utk lawan korang kne buat kombo2 dengan memiciik 3 punat tadi supaya die akan keluarkan power utk melawan digimon musuh
( aku pon pening ngan penerangan aku ni. kalau korang paham mmg power la. hahhahaha)


antara contoh digimon yang aku maksudkan

kat sini aku nk cerita pengalamn kat skolah rendah
kat skolah aku dulu digimon ni adalah salah satu benda yang sangat dilarang
contraband items mcm rokok kat penjara
hahahhahhaa
sebb ape aku pon x tau
bagi aku bukan bahaya pon benda ni
permainan kot ( sungguh x soprting cikgu2 aku dulu)
tapi ramai je budak2 yang bawak benda ni datang skolah sebbb nka menayang kat member2 n jugak nak lawan antara digimon
dulu digimon yang paling power ialah TEDDYMON
power die adalah memfire kluar  serangan berbentuk heart (love)
sape budak yang ade teddymon mmg taiko la sebb xde orang leh menng ngan monster ni
kiranye die la lord kat skolah


TEDDYMON
berbalik kepada cerita digimon ni
sebb terlampau kronik wabak digimon melanda skolah aku
maka pihak cikgu2 melancarkan spot check utk mencari digimon2 ni
abes diorang selongkar satu skolah
dari darjah satu sampai darjah 6
mmg ari 2 ari paling sedih la utk kawan2 aku
member baik aku , hanip mat noor die ni kaya sikit
so die ade 3 digimon
maka 3-3 digimon die kne rampas (sungguh sadis. siap menagis2 die bila digimon kne rampas)
kesian kot aku tgk kawan2 kne rampas
xdapat la aps ni aku nk menumpang diorang nye digimon utk digimon battle lagi
huhuhuh

keesokkan harinye masa perhimpunan pagi
guru besar bawak digimon2 yang telah dirampas semalam
satu beg plastik jugak bnyknye
aku rase ade la dalam 20 digimon yang kne rampas
mase 2 ingatkan die nk bagi balik kat bebudak yang kne rampas
aleh2 die bagi ucapan punya la lama ckp digimon ni membazir la, buang masa la,
pas2 yang paling kelakarnye die ckp monster2 dalam digimon ni haram
sebb ade satu monster kat badan die ade lambang cross kalo x silap aku
konon sape main digimon ni leh jatuh murtad la
aku pon pening jugak mase 2
macam mane leh keluar hukum 2 pon aku x tau
pas 2 paling sadis bila die mejahanamkan digimon 2 satu persatu
satu2 die hempaskan ke tarmac dataran perhimpunan 2
bersepai digimon yang berharga 60 hinggit 2
gila ah guru besar aku
psiko gle die aku rase
mase 2 aku tgk member2 aku yang kne rampas digimon die dah start kluar air mata
kalau aku pon jadi diorang meleleh jugak air mata jantan ni
satu2 digimon 2 bersepai atas tarmac
sadis sungguh..

lepas perhimpunan 2 masing2 kawan aku yang digimon kne rampas semalamnye muka sume jadi toya
muka xde semangat
petang 2 nak ajak main basikal n konda kondi pon diorang xnk kuar sebb merajuk
aku pon naik simpati ngan diorang
lepas kejadian 2 budak2 aku sume jadi baik selama seminggu
xde bawak ape permainan pon kat skolah sebab risau kne rampas
tp lepas seminggu sume naik tanduk n kluar ekor
jadi nakal balik semula
hehehhee
 bermula la musim kereta dash yonkuro n main galah panjang juge 'popia' subuh2
nnt kalau aku ade masa aku nk cite pasal main galah panjang n popia
2 pon kalo aku rajin la
hahhaha

p/s: best gila digimon yang permainan tapi kartun digimon sux ass
hahahhaha

1 comment:

  1. siot nyer natang. adik aku punye aku yang kene jage kalo tak maun mati -_-; sib baik kiut, glow in the dark nyer casing dengan moster buat aku piki holoween.

    spotcek2 gak. tapi tak silap ketue pengawas time aku pon join skali time main pastuh misti pakai sequence butang yang same, misti KO opponent die. ape sequence aku tak tau ah.

    Aku penah jumpe 1 beg plastik itam saiz xl barang2 contraband yang kene confiscate dalam bilik guru yang tengah kosong. boleh tak bayangkan betape hebat tahan sabar dari mencopet subuh2 bute tu? jual, profit ohlala jugak piki berdozen kali :|

    ReplyDelete