Sunday, January 16, 2011

suka NOS no 1

aku baru abes stadi chemotherapy sampai amino glycoside je but my brain like wanna explode olredi
hahhaha
bosan2 aku mengadap la lappay balik
tetbe aku teringat dengan zaman aku skolah rendah
bagi mereka2 yang sebaya ngan aku mst korang ingat dengan Dash Yonkuro




(hero no 3 n 4 aku ade kereta die)

yeahhhhh!!! 
cerita kereta mini yang sangat2 la kewl mase aku darjah 4-5
hero die pakai kereta Emperor
pas2 lawan ngen team jahat yang ade kereta mini jugak
aku paling rase cerita 2 kewl mase diorang gne ice hockey stick to steer these mini racing car when they race inside open track inside a stadium
DAMN THATS KEWL
mase 2 anime ni la yang paling top sebagai topic perbincangan kat skolah
x lame slepas anime ni masuk tv, keluar la model kereta mini
maka berbondong-bondong la budak2 lelaki kelas aku beli benda alah ni
mase 2 ade 3 jenama yang jual kereta mini ni



  1. TAMIYA- paling exclusive sebb harga die dekat RM 35++ n anak orang kaya je mampu
  2. AULDY- made in china but quality die boleh tahan. harga dlm RM 15
  3. DIAMOND- ni paling cikai sebb die x bolah pasang2 ikot kit die. dah ready made n x boleh nk customize
so memandangkan aku ni bukan anak orang kaya maka aku kumpul duit belanje selama sebulan lebih nak beli kereta mini ni.
walaupon kalau skng ni rase rm 15 xde mahal mana, tapi masa umur 11 tahun rm 15 mmg besar nilai die
maklum la belanja skolah aku sehari 8 kupang je
makan dalam 5 kupang so leh save3 kupang sehari x 5 hari skolah seminggu = rm 1.50
damn!! aku dulu miskin gila rasennye
hahahha

 berbalik kepada cerita aku tadi 
selepas dekat 2 bulan aku baru dapat RM 10 tapi kesangapan nak memperolehi sebuah SHOOTING STAR
(hero no 3 Dash Yonkuro nye kete) terlampau membuak2
sampai terbawak2 dalam mimpi 


SHOOTING STAR DASH 3

nk dijadikan cerita, aku dulu mase petang pas sekolah kebangsaaan aku kne pergi blaja agama kat skolah pondok
literally PONDOK bhai sebb aku blaja dulu bawak pondok basikal surau kampong aku
tiap2 bulan kitorang kne bayar yuran RM 5 kat guru besar sebagai yuran mengaji

ade satu hari mama aku bagi 5 hengget utk bayar yuran
aku mase 2 punya la x tahan nak beli kete mini ni aku x pk panjang trus amek duit yuran 2 campur saving aku g beli kete mini ni.dah la nak beli kete mini ni jauh gle kedai die
kne naik basikal 3 km g pekan tg rambutan dari kampong aku
aku ingat lagi name kedai yang aku beli kete mini 2 KEDAI TUKANG JAHIT ENSON
punya la hepi sebb aku dapat beli kete AULDY sedangkan kebanyakn member2 aku ade kete DIAMOND je
mase 2 aku rase pang kewl la kat kelas
hahhahaa
pas seminggu dari tarikh bayaran yuran ustaz aku tanye mane duit yuran bulanan aku
sebb dalam kelas 2 aku sorang je x bayar lagi
aku dah menggelabah sebb aku mana ade duit nak bayar
ustaz aku ckp die bagi mase seminggu kalau x die gtau bapak aku
(ustaz 2 kawan bapak aku bhai)
mase 2 mane tau dosa pahala sangat
mana tau dosa songlap duit yuran
aku punya la cuak kalau bapak aku tau aku buat benda 2
aku ape lagi terus berpk2 mcm mane nak ganti 5 hingget duit yuran 2
pikir punya pikir aku dapat idea mcm mane nak dapat duit
aku nak mintak upah buat keje dengan opah aku

opah aku ni cool gle orangnye
aku ni manja sikit ngan opah aku sebb aku tinggal lama dengan die berbanding cucu2 yang lain
aku g umah die
tanye ade ape2 x nak tolong
die mintak aku tolong die ubah pasu n merumput (ayat merumput ni pon gua lama x guna hahaha)
pas2 die tanye kenape aku tetbe baik sangat nak tolong die sedangkan selama ni kalau die panggil aku lari
aku ckp xde ape2 just saje tetbe rajin nak tolong ( bapak ah kecik2 aku dah pandai menipu)
punya la lama buat keje tolong die dari pagi sampai tengahari
penat siot mase 2 sebb laman umah opah aku ni besar
dah abes tolong die aku saje buat muka2 mais nak mintak upah
aleh2 die ckp tolong kne ikhlas x boleh mengharap upah
cilakak betol aku rase mcm 2 
rese kecewa gle
opah aku dah bau kehanyiran ( smell something fishy) scheme aku
padan muka aku
hahhaha

selepas seminggu aku manage kumpol 3 hengget mcm 2 utk bayar duit yuran
ustaz aku pelik nape aku bayar separuh je
aku try mintak tempoh tp die x bg
mlm 2 mase kat masjid die gtau abah aku
mmg aku kne bancuh kaw2 mlm 2
pas2 trus aku insaf n trauma nk menyonglap duit lagi
hahhaha

pengajaran dari cerita aku
  1. cerita dash yonkuro sangat bestn sape2 x pernah tengok sangat la rugi
  2. kereta AULDY rulez. hahhaha. TAMIYA for douchebag
  3. opah aku mmg pandai merobk perasaan cucu kesanyangan die ni dengan ayat2 menusuk kalbu

p/s: opah aku reward gak aku ats usaha aku menolong die ari 2
korang nak tau die bagi ape kat aku?? Kereta DIAMOND Cannonball (hero no 4 kalau x silap)!!!!
cikai gila kereta 2 tp orang dah bagi xkan nk banyak song lak kan


CANNONBALL DASH 4

maka aku ade 2 kereta mini sepanjang hidup aku
hahhahha




 


6 comments:

  1. aku n adek2 ak suke gle kot dash yankuro.siap collect menan kete die g.huhu skang dh hilg sume

    ReplyDelete
  2. hahhaha
    tau xpe
    dulu kat kampong mana ade track so main dalam longkang yang xde air je

    ReplyDelete
  3. gile cool nenek ko.. =)

    ko ni kecik2 dh pndai songlap ek?? :P

    ReplyDelete
  4. nenek aku mmg cool
    die pandai mempermainkan jiwa raga aku
    hahaha
    mase2 mana tau dosa pahala lagi
    ade depan mata trus cekau

    ReplyDelete
  5. Giler bende nih komen mane cukop tuk reply jawabnyer buat entri blog seketul :|

    siot ko

    ReplyDelete
  6. HAHA. opah memang cool gler kowt. taw-taw jew. :)

    ReplyDelete